A mozgásról általában

2016. július 21.

A mozgás az ember alapvető igénye és szükséglete. A mozgással ellensúlyozhatjuk az egyoldalú testi-szellemi terhelést. Testedzés hatására javul az állóképesség és az izomerő, azaz a fizikai képességek, biztosítva ezzel a szervezet jobb munkavégző- és teherbíró képességét. 😀  A rendszeres testmozgás hatására kedvezően alakulnak a szervezet biológiai funkciói: az immunrendszer erősödik, a szív- és keringési rendszer, a légzőrendszer alkalmazkodik a terheléshez, javul az alapanyagcsere, csontjaink, izmaink, izületeink állapota. Megjelenik az egészségesebb táplálkozásra való igény és nem utolsó sorban, csökkenti a stresszt, 😀 pozitív személyiségformáló hatása van.

HOGYAN ÁLLJUNK NEKI?

A rendszeres testedzés szokásunká váljon, nem egyszerű. Mindenki számára világos, hogy akaraterőre szükség van… A legtöbb esetben elkezdjük az edzéseket, megfogadjuk, hogy majd most minden más lesz és semmi nem tántoríthat el… olykor még túlzásokba is esünk -túl nagy célt választunk, túl sokat vállalunk, nincs elég motiváció illetve megerősítés. (Jajj édesem, minek edzzel ennyit, nekem jó vagy így is… ez ismerős, UGYE?) Aztán kimarad egy alkalom, mert a főnök azt mondta, sürgős a projekt, aztán kimarad a következő, mert a gyereket nem tudtuk lepasszolni… és sorban jönnek a kibúvók, melynek eredményeként örök újrakezdők leszünk.   😥

Akkor végül is hogyan?

Legyen cél, ami egyszerű, mérhető… azaz elérhető!

Legyen valaki, akinek beszámolhatunk apró sikereinkről… lehetőleg ne egy inaktív ismerősünket válasszuk… legjobb egy hasonló elhivatottsággal rendelkező edzőtárs…

Ne szégyeljünk segítséget kérni!

Próbáljunk ki minnél több mozgásformát!

Legyünk mértékletesek! Nem kell egyből maratont futni vagy ironman versenyen részt venni.

Ha komoly súlytöbblettel rendelkezik valaki, kezdetben inkább sétáljon. Ez egy kedvelt és egyszerű megoldás hiszen tempója, ideje folyamatosan adagolható. Fokozatosan szoktassuk testünket a mozgáshoz!