Napi mozgás

2016. június 20.

 

“Akik úgy vélik, hogy nincs idejük a testmozgásra, azok előbb-utóbb kénytelenek lesznek időt találni a betegségre.” /Edward Stanley/

Lássuk, mivel is tölthetjük az egészségre szánt időt… a teljesség igénye nélkül…

A láb mindig kéznél van… 😀

  • Gyalogoljunk… Rekreációval, elhízással foglalkozó szakemberek szerint a legidálisabb mozgásforma a heti 5 napon végzett, fél – egy órás gyaloglás. (Nem feltétlenül plázaséta 🙂 ) Kevésbé terheli az izületeket, főleg túlsúlynál, mint a futás. Gyaloglás esetén hosszútávon vérnyomáscsökkenést és a vércukorháztartás rendezését lehet elérni, illetve jelentős és tartós testsúlycsökkenést. A kondició javulásával a gyaloglás tempója fokozható.
  • Fussunk… ha, nem rendelkezünk jelentős mennyiségű plussz kilóval. A legegyszerűbb, legősibb és a legolcsóbb sporttevékenység. Minden izmot megmozgat, jelentős mértékben fejleszti az állóképességet. A fokozatosság elvét kéretik betartani! az izületek védelme érdekében egy kényelmes és jó minőségű futócipőt mindenképpen ajánlott beszerezni.

Ha adottak a feltételek:

  • Ússzunk: Az úszás a test összes izmát megmozgatja. Javítja az általános erőnlétet, pozitívan hat a szív és érrendszeri betegségekre. Szinte az összes izmot megmozgatja, a test alsó és felső részére ugyanannyi terhelés hárul. Ízületi betegségek esetén is alkalmazható mozgásforma.
  • Nyeregbe fel! Kerékpározzunk! Kiválóan edzi a szív- és vérkeringési rendszert. A rendszeres kerékpározás nagymértékben javítja a terhelhetőséget, a szervezet fizikai teljesítőképességét. Az ízületekhez kíméletes, jóval kisebb terhet ró azokra, mint a kocogás vagy a futás. Rendszeres gyakorlással csökkenti az elhízást. Fontos a megfelelő kerékpár kiválasztása, tökéletesen illeszkednie kell a tulajdonosához. 🙂