Újabb napi mozgás

2016. június 20.

“A kiváló egészség átlagosnál nagyobb erőfeszítést kíván” /A.Hoffman/

 A tapolcai Egészségfejlesztési Iroda által kínált mozgásformák:

  • Jóga: Egyre többen választják ezt a mozgásformát a testet gyógyító, lelket építő és elmét nyugtató hatása miatt. Mindennapos gyakorlása javítja az egészséget, jó közérzetet teremt. Erőssé és kitartóvá tesz, növeli az izületek mozgékonyságát, erősíti az izmokat, javítja a tartást.  A különböző légzőgyakorlatok növelik a tüdő kapacitását, a vér oxigénnel való telítettségét. A jóga segít megőrizni az ideális testsúlyt, a meditáció oldja a stresszt, a lelki feszültséget. Nagyobb lelki békét, belső kiegyensúlyozottságot teremt.
  • Zumba: “Testnek és léleknek”… Jótékony hatása kiterjed az egész testre. A könnyen elsajátítható mozdulatoknak, követhető lépéseknek és táncmozdulatoknak köszönhetően testünk minden izmát megmozgatja. A kardió alapú edzés a szívizmokat is rendesen megdolgoztatja. A lassú és gyors ritmusok, a koreográfiákba rejtett aerobic mozdulatok kombinációjával erősíti és formálja a testet. Jótékony és élénkítő tulajdonságai mellett a lélekre is pozitív hatással van. Kikapcsol, szórakoztat… kortól, nemtől függetlenül.
  • Pilates: Eltér a hagyományos edzésformáktól. Olyan izmokat is megmozgat, melyeket más edzések alkalmával nehéz kivitelezni. Kíméli a gerincet, nemtől kortól függetlenül, mindenki számára segítséget jelent. A speciálisan felépített gyakorlatsorok az egész izomzat egyenletes és harmonikus erősítését szolgálja, emellett a testtudat kialakítását is elősegíti.
  • Funkcionális tréning: Egyes sportformák egyoldalúan terhelik meg az izomzatot, a funkcionális gyakorlatokkal minden izmot átmozgatunk. Helyreállnak a rosszul beidegződött mozdulatok, javul az állóképesség, alakot formál. Fejleszhető vele az erő, hajlékonyság, gyorsaság. Intenzív szív- és érrendszeri edzést biztosít. Az egyensúlyi helyzet kialakításáért felelős izomcsoportok edzéséhez különbféle eszközök kerülnek bevetésre.
  • Gyógytorna: A gyógytorna segít regenerálni és edzésben tartani a törzs izmait, korrigálni a kezdődő deformitásokat. Nagy hangsúly van az ízületek védelmén. Nem csak azok esetében hatékony, akik már nehezen mozognak vagy rehabilitációs mozgásra van szükségük. Alkalmazásával sok mozgásszervi megbetegedés, – gerincprobléma, – csontritkulás is megelőzhető.
  • Kondicionáló torna: Egyszerűen koreografált, jól követhető óratípus, ahol az erő és az állóképesség egyaránt fejleszthető. 10-15 perc intenzív bemelegítés után következik az egyes izomcsoportok előkészítése a fokozott terhelésre. Az óra alatt bármelyik kondicionáló eszköz használatba kerülhet – kézisúlyzó, steppad, gumiszalag stb. -, hogy az izmokat kellő impulzusok érjék. Izomcsoportonként 2-3 gyakorlat végrehajtására kerül sor, különböző kiindulási helyzetből.